/Files/images/5e99c5dd4c231554893907.png

Інструментами спілкування при дистанційному навчанні можуть бути:

  • Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, які в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді.
  • Форум – найпоширеніша форма спілкування. Модератор форуму реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий.
  • Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-, відеочат. Найбільш поширений текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час за дистанційною формою є важливим моментом
  • Відеоконференція – це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції необхідна її чітка підготовка: створення програм, своєчасна інформація на сайті і розсилка за списком. Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених групах», коли вихованці та вихователь знаходяться на відстані. Отже, обговорення відбувається у режимі реального часу. Вихователь і діти можуть бачити один одного.
  • Блог. Це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Наприклад, автор розміщує публікацію у блозі, та дає можливість іншим прочитати і прокоментувати розміщений матеріал.
  • Соціальні мережі Telegram та Viber дозволяють створювати закриті та відкриті канали, групи, чати, обговорення тем, завдань, проблем, інформації.

Наразі вже багато закладів дошкільної освіти впроваджують дистанційне навчання, де робота здійснюється таким чином:

  • Найпоширенішою практикою є створення в соціальної мережі Viber групи для батьків та надання рекомендацій щодо здійснення освітньої роботи за окремими темами (фото-, аудіо-, відео-, письмово тощо) та отримання фотозвітів,
  • Надсилання посилань на сторінки з розвиваючими завданнями, аудиоказками, піснями, поробками, фізичними вправами в мережі Інтернет,
  • Надсилання відео-роликів за темами занять,
  • Проведення конкурсів, марафонів, флешмобів,
  • Он-лайн спілкування з дітьми,
  • Відео-конференції з групою дітей,
  • Створення та використання Ютуб-каналів.

Освітню роботу в умовах дистанційного навчання здійснюють не лише вихователі. До цієї роботи долучаються вчителі-логопеди, інструктори з фізкультури, музичні керівники, практичні психологи тощо.

Особливістю навчання дошкільнят, є необхідність включення в навчальну діяльність ігор (дидактичних, предметних, розвивальних).

Звертаємо увагу на те, що освітню роботу з дітьми необхідно здійснювати систематично. Дистанційне навчання доцільно проводити через інтерактивні навчальні матеріали, через соціальні мережі, через освітні платформи, електронні сервіси та додатки тощо.

Особливого значення для психологічного розвантаження малюків набувають зустрічі в режимі реального часу за допомогою гаджетів. Такі зустрічі доречно проводити 2 рази на тиждень у групах передшкільного віку, а саме: з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку (у разі згоди батьків) – не більше 10 хвилин, з дітьми старшого дошкільного віку – до 15 хвилин. Пропонуємо проводити заняття в режимі он-лайн конференції за таким графіком: молодший дошкільний вік – понеділок, середа з 10.00, середній дошкільний вік – вівторок, п’ятниця з 10.00, старший дошкільний вік – вівторок, четвер з 10.30.

Найзручнішим для проведення занять у форматі відеоконференцій є платформа Zoom (Безкоштовний обліковий запис дозволяє проводити відеоконференцію тривалістю 40 хвилин. Програма відмінно підходить для індивідуальних і групових занять, в неї можна заходити як з комп'ютера, так і з планшета з телефоном. До відеоконференції може підключитися будь-хто, що має посилання, або ідентифікатор конференції. Захід можна запланувати заздалегідь, а також зробити повторюване посилання, тобто для постійного заняття в певний час можна зробити одне і те ж посилання для входу.

Переваги:

  • Відмінний зв'язок.
  • Відео та аудіо зв'язок з кожним учасником.
  • У Організатора є можливість вимикати і включати мікрофон, а також вимикати відео і запитувати включення відео у всіх учасників.
  • Можна увійти в конференцію як учасник з правами тільки для перегляду.
  • Можна ділитися екраном (screensharing) вже зі звуком.
  • Демонстрацію екрану можна поставити на паузу.
  • Більш того, можна ділитись не всім екраном, а тільки окремими додатками, наприклад, включити демонстрацію браузера.
  • В налаштуваннях можна надати всім учасникам можливість ділитися екраном, або включити обмеження, щоб робити це міг тільки організатор.
  • В платформу вбудована інтерактивна дошка, можна легко і швидко перемикатися з демонстрації екрану на дошку.)

Поради для батьків.

Чіткий графік і розпорядок дня

Ще одне важливе правило організації домашнього навчання - чіткий графік. Дитина повинна точно знати, коли у неї починаються і закінчуються заняття, в який час вона буде відпочивати або займатися іншими справами. Педагоги рекомендують складати графік разом з дитиною, прописувати його в паперовий щоденник або завести спеціальний блокнот-планувальник. Дошкільників обов'язково потрібно контролювати. Навіть якщо батьки не вдома, педагоги рекомендують знати розклад, дзвонити і запитувати, наскільки успішно було виконано завдання і нагадувати про наступний пункт. Наприклад, зручно користуватися невеликими настінними дошками, куди можна намалювати графік занять на кожен день. Виконані завдання потрібно позначати або викреслювати, щоб дитина бачила результат діяльності. Це дозволяє формувати у дітей цілеспрямованість. При необхідності можна придумати систему мотивації і зробити розпорядок дня в ігровій формі.

Серйозне ставлення до навчання

Як показала практика, багатьом дітям виявилося складно вчитися вдома через не зовсім серйозне ставлення дорослих до такої форми освіти. Деякі батьки не тільки не сприяють комфортному навчання, а й заважають. Наприклад, завантажують дітей домашніми обов'язками під час занять, не прибирають сторонній шум. Ставлення батьків до нового формату навчання формує ставлення і у дітей. Якщо дорослі весь час будуть говорити, що такий вид навчання - це несерйозно, звичайно, так до нього буде ставитися і дитина. Потрібно зрозуміти, що дистанційне навчання - таке ж за значимістю навчання, як звичайний похід до закладу освіти. А значить, в навчальний час діти повинні бути зайняті тільки заняттями і мати всі умови для якісного навчання.

Кiлькiсть переглядiв: 115

Коментарi